مصالح ساختمانی

انواع مصالح پایه

مصالح ساختمانی

انواع مصالح پایه

  • ۰
  • ۰

بعنوان یک عنصر از جاده ها و بزرگراه ها، جدول های بتنی که جزو فرآورده های بتنی هستند به اهداف مختلفی خدمت می کنند:

 


تعریف محدودیت راهرو


شامل راهرو برای جلوگیری از گسترش و از دست دادن یکپارچگی ساختاری.

ایجاد یک مانع بین وسیله نقلیه و عابر پیاده.

ارائه یک چک "فیزیکی" برای جلوگیری از رانندگی وسایل نقلیه.

اجازه دادن به آب سطحی با تشکیل یک کانال را از بین می برد.

به طور سنتی، سنگ طبیعی بیشترین مواد مورد استفاده برای جدول های بتنی بود، اما اکنون عمدتا توسط بتن پیش ساخته جایگزین شده است.

 

ساخت جدول بتنی

برای اکثر اهداف، بالای جدول بتنی باید 100 میلیمتر از سطح جاده باشد. اگر جدول های بتنی بیش از حد بالا باشد، می تواند "خجالت زدگی" را ایجاد کند که در آن عرض رانندگی به طور موثر کاهش می یابد.

 

جدول های بتنی معمولا بر روی یک تخت بتونی با ضخامت حداقل 100 میلی متر قرار دارد به طوری که با پیاده رو همراه است. پشت جدول بتنی باید با بتن به ضخامت حداقل 150 میلی متر برای ارائه پشتیبانی جانبی. سپس می توان از جدول های بتنی به سطح صحیح ضربه زد. مفاصل بین جدول های بتنی اغلب نمی توانند از بین بروند اما در عوض آنها را به اندازه کافی به یکدیگر متصل می کنند بدون اینکه خطر انفجار واحدهای را بگیرند.

 

 

شکل پایه جدول بتنی که برای ساخت جاده استفاده می شود عبارتند از:

 

نیمه خرد شده

گاو نر.

Splayed

مربع.

به طور سنتی، اکثر جدول های بتنی مستقیم 915 میلی متر طول دارد، اما طیفی از طول های کوتاه نیز تولید می شود. شعاع جدول بتنی معمولا 780 میلی متر طول دارد.

به غیر از آنهایی که دارای یک پروفیل مربع هستند، جدول های بتنی دارای یک علامت "watermark" یا "waterline" هستند که بالاتر از آن سطح آب و سطح سطح معمولا انتظار نمی رود که گسترش یابد. این به طور کلی با تغییر در زاویه صورت جدول بتنی بدست می آید. معمولا سطح سطح 25 میلیمتر یا کمتر در زیر علامت گذاری شده است.


  • ۹۷/۱۰/۲۶
  • مهرنوش رحمتی

جدول بتنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی